תזונה נכונה לגיל המעבר

074-7087060

גיל המעבר אצל נשים ,הנקרא גם מנופאוזה היא התקופה בחיי אישה בה עברו 12 חודשים ללא מחזור חודשי, כשהגיל הממוצע הוא בגילאים שבין 48-55. נשים רבות סובלות מתסמיני גיל המעבר המתחילים מספר שנים לפני תקופת המנופאוזה. תסמינים אלו משתנים מאישה לאישה בתדירות ובחומרה, והם נוצרים כתוצאה משינויים ברמות הורמוני המין אצל האישה.
התסמינים כוללים: אי סדירות במחזור החודשי, גלי חום, יובש בנרתיק, דלקות בשלפוחית השתן, שינויים במצב הרוח, דפיקות לב מואצות, נשירת שיער,חשק מיני ירוד, ועוד.

הטיפול התזונתי:
ניתן להפחית את התסמינים על ידי טיפול תזונתי לאיזון הורמונלי ומניעת נזקי ירידת רמות הורמוני המין. ניתן לשלב גם צמחי מרפא לטיפול התזונתי להקלה בתסמינים.

לאיזון המערכת ההורמונלית יש להגביר צריכה של מזונות מן הצומח – פירות, ירקות, דגנים מלאים ,קטניות, אגוזים וזרעים. הפירות והירקות מכילים שפע של ויטמינים ומינרלים. הדגנים המלאים והקטניות מכילים סיבים תזונתיים ועשירים בויטמיני B החשובים למערכות רבות בגוף. האגוזים והזרעים מכילים חומצות שומן חיוניות וויטמין E ,המקלים על גלי החום ומגנים על יובש בעור השכיח בגיל המעבר.
מכיוון שכחלק מנזקי גיל המעבר עלולה להיות פגיעה במסת העצם יש להקפיד לאכול מזונות המכילים סידן כגון טחינה משומשום מלא, שקדים, עלים ירוקים, ברוקולי ועוד.
יש להקפיד ולצרוך מוצרים המכילים חומרים כמו-הורמונלים (פיטואסטרוגנים) המסייעים לאיזון הורמונלי, כגון מוצרי סויה וזרעי פשתן. זרעי פשתן מכילים גם אומגה3 החשובה לתפקוד מערכות העצבים ומניעת דלקתיות בגוף. אומגה 3 ניתן לצרוך גם מדגי ים צפוני.
לא לשכוח לשתות מים (כ10 כוסות ביום-צבע השתן צריך להיות צהבהב) לשיפור העיכול ומניעת התייבשות העור.
כדאי להמנע או להפחית מוצרים המגבירים את תסמיני גיל המעבר – כמו קפאין, אלכוהול, סוכר לבן ומוצריו, קמח לבן ומוצריו, ומזונות מעובדים המכילים חומרים כימיים .
פעילות גופנית מתונה וקבועה מקלה על תסמיני גיל המעבר.

צמחי מרפא המתאים לגיל המעבר – קוהוש שחור, בטטה, מאקה. יש להתייעץ עם הרבליסט קליני להתאמת הצמחים הנכונים ומינונם.

סיגל ברנר- נטורופתית והרבליסטית קלינית

© כל הזכויות שמורות סיגל ברנר 2018

קידום והניית אתרים BIZFIX

דילוג לתוכן