השפעת המזון על העור

074-7087060

השפעת המזון על העור

כבר לפני עשרות שנים ג'ורג' ברנרד שו אמר :" אמור לי מה אתה אוכל, ואומר לך מי אתה", מתברר שמה שאנו אוכלים הוא גם איך שאנו נראים. העור משקף את הבריאות הפנימית.
כדי לקבל מראה בריא וזוהר של עור הפנים יש להזין אותו מבפנים. ככל שהמזון שנכנס לגוף בריא יותר העור נראה טוב יותר.
תזונה טבעית, בריאה ומאוזנת היא הדרך הטובה ביותר להשגת עור בריא. כאשר התזונה לוקה בחסר זה יתבטא בין היתר גם בעור. תזונה טובה היא זו המכילה את כל אבות המזון וכוללת ירקות, פירות, דגנים מלאים ,קטניות, זרעים ואגוזים וחומצות שומן חיוניות.
כדי לשמור על העור יש להמנע ממזונות מעובדים המכילים חומרים משמרים וצבעי מאכל.
כמו כן, ככל שהתזונה עשירה יותר בסוכרים כך העור יראה עייף וחולה יותר, לא סתם אקנה נקראת גם "סוכרת של העור". הקולגן והאלסטין הם הסיבים השומרים על עור מתוח וגמיש ,והם הנפגעים הראשונים מאכילה מרובה של סוכרים.

ויטמינים ומינרלים החיוניים לעור
ויטמין C-ויטמין C חיוני לייצור קולגן. קולגן נותן נפח לעור, וחוסר בקולגן גורם להיווצרות קמטים. ויטמין C נמצא בפירות וירקות רבים כמו פירות הדר, פלפלים, קיווי, תות שדה, עגבניות, דובדבנים ועוד.
ויטמין A- ויטמין A שומר על גמישות ורכות העור. הוא מסייע לייצור תקין של תאי העור, ומהווה נוגד חמצון חזק המגן על תאי הגוף מרדיקלים חופשיים.
בצורתו הטבעית הוא נמצא במזונות מהחי כמו כבד, חלמון ביצה, חמאה ושמן דגים.
במזונות מן הצומח ניתן לצרוך אותו כבטא קרוטן, אשר גופינו יודע להפכו לויטמין A. מזונות מן הצומח המכילים בטא קרוטן -כל הירקות והפירות בעלי צבע צהוב וכתום כמו גזר, דלעת, בטטה, תפוזים, מנגו, משמש, מלון ,אפרסמון ועוד. כמו כן הוא נמצא בירקות ירוקים כהים כמו פטרוזיליה, פלפלים, ברוקולי ותרד..
ויטמיני B -ויטמיני B הינה קבוצה של ויטמינים המשתתפים בתהליכים מטבוליים רבים בגוף וחיוניים לשמירה על בריאות הגוף והעור. נהוג לדבר עליהם בקבוצה מכייון שהם עובדים בסינרגיה. ירקות, פירות, דגנים מלאים וקטניות מכילים ויטמיני B שונים. לדוגמא-בקבוצת הירקות –עלים ירוקים, ונבטים, בקבוצת הפירות-תפוחים, אגסים, פפאיה ועוד, בקבוצת הדגנים מלאים ניתן למצוא אותם באורז מלא, קינואה, גריסים, שיבולת שועל ועוד. ובקבוצת הקטניות בעדשים, פולי סויה, שעועית מאש ועוד.
אבץ – אבץ הוא מינרל שמשתתף בתהליכים רבים בגוף, וביניהם בייצור קולגן .הוא חיוני לבריאות העור, השיער והצפרניים. חוסר באבץ עלול לגרום למחלות עור שונות.
במזונות מן החי ניתן למצוא אבץ בביצים, במוצרי חלב, ובבשר. במזונות מן הצומח אבץ נמצא בנבטי חיטה, אגוזים וזרעים ובמיוחד בגרעיני דלעת, בטחינה, בקטניות כמו חומוס, עדשים, שעועית, ובדגנים כמו חיטה מלאה, שיפון, שיבולת שועל, דוחן, קינואה ועוד.
חומצות שומן חיוניות- חומצות שומן חיוניות אלו חומצות שומן שהגוף לא יכול לייצר בעצמו, ולכן יש לצרוך אותן מהמזון כמו אומגה3 ואומגה 6. חומצות שומן אלו תורמות ללחות העור. הן מעודדות ריפוי של העור במחלות עור שונות, מרככות את העור ומשפרות את המראה שלו. מכיוון שאומגה 6 נמצאת במזונות רבים, ויש חשיבות מרובה לאיזון בין אומגה 3 ואומגה 6. יש לשים דגש על מזונות המכילים אומגה 3 המאזנים מצבי דלקתיות בגוף (לעומת אומגה 6 המעודדת מצבי דלקת)
במזון מן הצומח ניתן לצרוך אומגה 3 באגוזי מלך, מרווה, זרעי פשתן, ועוד. במזונות מן החי אומגה 3 נמצאת בעיקר בדגי ים צפוני כמו סלמון, סרדינים, טונה וכדומה
שתייה- שתיית מים חשובה לאלסטיות ולחות העור. יש להרבות בשתיית מים בין הארוחות .מינימום 8-10 כוסות מים ביום. איך תדעו אם לא שתיתם מספיק? –לפי צבע השתן. הצבע צריך להיות צהבהב. לא שקוף ולא כהה מדי.

לסיכום– כדי לשמור על עור בריא יש להימנע ממזון מעובד, מוצרים המכילים סוכרים, ולהרבות בפירות וירקות המכילים ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון רבים, כמו גם דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, שקדים וזרעים (ללא קליה).

סיגל ברנר - נטורופתית והרבליסטית קלינית

© כל הזכויות שמורות סיגל ברנר 2018

קידום והניית אתרים BIZFIX

דילוג לתוכן